top of page

SAĞLIKLI YAŞAMIN ANAHTARI:

SEBZE VE MEYVE TÜKETİMİNİN GÜNLÜK YAŞAMDAKİ ÖNEMİ NEDİR? MEVSİMİNDE MEYVE VE SEBZE TÜKETİMİ NEDEN ÖNEMLİDİR? MEVSİMİNDE MEYVE VE SEBZE TÜKETİMİNİN İNSAN SAĞLIĞINA FAYDALARI sağlıklı yaşamın anahtarı


sağlıklı yaşamın anahtarı

MEYVE VE SEBZELER NEDEN SAĞLIKLIDIR?

Meyve ve sebzeler dengeli tüketildiği takdirde pek çok faydaya sahiptir. A, C ve E gibi vitaminlerin yanı sıra demir, kalsiyum, magnezyum, potasyum gibi mineraller içerirler. Özellikle kırmızı-mor renkli meyve ve sebzeler antioksidan içerir. Yüksek besin değerine sahip meyve ve sebzeler hem kilo yönetimine yardımcı olur hem de uzun süre tok tutar.

 

Gördüğümüz gibi meyve ve sebzelerin pek çok yararı vardır. Peki mevsiminde meyve ve sebze tüketimi nedir? Ve niçin önemlidir?


MEVSİMİNDE MEYVE VE SEBZE TÜKETİMİ

Her mevsimin kendine özgü ürünleri bulunur. Örneğin ilkbahar mevsiminde çilek , erik, ıspanak, roka;yaz mevsiminde karpuz, kavun, şeftali, vişne, salatalık domates gibi meyve sebzeler tüketilmelidir.


NEDEN MEVSİMİNDE MEYVE VE SEBZE YEMELİYİZ?

Mevsiminde sebze ve meyve tüketmenin pek çok nedeni vardır. Bunlar bazıları şu şekildedir:


  1. Daha Yüksek Besin Değeri: Doğal koşullarında yetişen ürünlerin vitamin ve mineral oranı daha yüksektir.


  1. Lezzet ve Tazelik: Mevsimsel ürünler kimyasal koruyuculara daha az ihtiyaç duyduğu için daha taze ve lezzetli gelir.

 

  1. Ekonomik Avantaj: Mevsiminde bol bulunan ürünlerin fiyatı daha uygun olur.

 

  1. Çevreye Katkı: Fazla enerji ve su tüketimi gerektirmeyen bu üretim tarzı, doğayı korumaya yardımcı olur.


MEVSİMİNDE MEYVE VE SEBZE TÜKETİMİNİN İNSAN SAĞLIĞINA FAYDALARI


  1. Bağışıklık Sistemini Destekler: Mevsiminde tüketilen gıdalar, vitamin ve mineraller açısından zengin olduğu için bağışıklık sistemini güçlendirir.

 

  1. Sindirim Sağlığını Korur: Lif içeriği yüksek olan mevsim sebzeleri sindirimi kolaylaştırır ve bağırsak sağlığını destekler.


  1. Enerji Verir: Mevsime uygun besinler, vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlar. Özellikle yaz meyveleri su oranı yüksek olduğu için vücudu serinletir ve enerji verir.

Yorumlar


bottom of page